REFAKATÇİ POLİTİKASI
Refakatçiler hastanın bakımına yardımcı olmak amacıyla hastanede bulunurlar. Bu nedenle hastane kurallarına uymaları gerekir. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
1.Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir.
2.Refakatçi bir kişi ile sınırlıdır. (Hastanın genel durumuna göre hekim tarafından refakatçi sayısı arttırılabilir.)
3.Refakatçi için ilgili klinik tarafından bir refakatçi kartı verilir. Refakatçilerin hastanemizde refakatçi olarak bulundukları sürece kartlarını üzerlerinde görünür bir şekilde takmaları zorunludur. Refakatçi kartı başkası tarafından kullanılmaz. Hastanın taburcu işlemleri başlatıldığında; refakatçi kimlik kartının ilgili birime teslim edilmesi gerekmektedir.
4.Hastanın kendine ait ilaçları varsa servis hemşiresine bilgi verilir.
5.Vizit ve pansuman saatlerinde refakatçilerin hasta odalarından koridora çıkmaları gerekmektedir.
6.Yoğun bakım ünitelerine refakatçi giremez. Belirlenen ziyaret saatlerinde ziyaret gerçekleştirilebilir.
7.Hastanızın güvenliği açısından hastanın kolundaki kimlik tanımlayıcı bilekliği hastaneden ayrılıncaya kadar çıkarmasına izin vermeyiniz.
8.Hastanızı yattığı süre içerisinde personel kimlik kartı olmayan kişilere teslim etmeyiniz.
9.Hastanede kalan refakatçiler hasta odalarındaki boş yatakları kullanmayacaktır. Hasta yatağına oturmayınız. Refakatçiler istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler. Hasta odasında bulunan dolapların üstüne, zemine ve cam kenarlarına kişisel eşyalarınızı bırakmayınız. Odanızı temiz ve düzenli tutunuz.
10.Refakatçi hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder. Hekim ve hemşirenin tedavi ve uygulamaları dışında refakatçiler hastaya herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
11.Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
12.Çocuk hastalar odada ya da yatağında tek başına bırakılmamalıdır.
13.Refakatçiler hastaneye ait eşya, malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır, hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılayacaktır.
14.Serum seti, oksijen manometresi gibi hasta ile ilgili tedavi malzemelerine dokunmamalı veya oynanmamalıdır.
15.Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski, izolasyon kuralları eğitimi vb)
16.Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması şarttır. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizit saatlerinde ve saat 22:00’den sonra kapatılması gerekir.
17.Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber verecektir.
18.Refakatçi değişiminde mutlaka servis hemşiresine bilgi verilmesi gerekmektedir.
19.Refakatçiler hastaları ile ilgili tıbbi bilgileri hastanın doktoruna sorabilirler.
20.Doktor ve hemşirelerin tavsiye ve uyarılarına uyunuz.
21.Yiyecek, içecek gibi gıda maddelerini hasta odasında bulundurmayınız.
22.Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
23.Refakatçiler hastane dahilinde tütün (4207 Sayılı Yasa) ve alkollü madde kullanmayacaktır.
24.Boşa akan su ve yanan elektriği lütfen kapatınız.
25.Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanacaklardır.
26.Yemek saatlerimiz aşağıda belirtilmiştir. Refakatçiler de yemek hizmetinden aynı anda, katta faydalanabilecektir.
Sabah: 06:45-07:45, Öğle: 11:00–12:00, Akşam:17:00–18:00, Ara Öğün (Diyabetli Hastalar için) 09:30- 14:30- 18:30
27.Yemek tepsileri dağıtım bittikten 30-45 dk sonra toplanmaktadır.
28.Hasta ve refakatçisinin kişisel ihtiyaçlarının karşılanması gerektiği durumlarda, hastanın yakını tarafından hastanemizin güvenlik noktasında ihtiyaçlar teslim alınacaktır.
29.Vizit saatleri: 08:30- 09:30-14:30-17:30
30.Telefon ve Fax Numaraları: 0452 714 01 81- Fax: 0452 714 29 15
31.Teşekkür, öneri ve şikayetleriniz için servis sorumlu hemşiresiyle, hasta hakları birimiyle görüşebilirsiniz. Tedavi gördüğünüz birimi belirterek katlardaki öneri şikayet kutularını kullanabilirsiniz ya da web adresimiz üzerinden bize bildirebilirsiniz. https://aybastidh.saglik.gov.tr/Form-TR/853/hasta-gorus-ve-oneri-formu.html
32.CİMER (T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) ve SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) Alo 184 üzerinden de teşekkür, öneri ve şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.
HASTANE KURALLARINA UYDUĞUNUZ VE İŞ BİRLİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ.
•Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özel refakatçi politikası oluşturabileceği unutulmamalıdır.